Átadták az M4 autóút M0 - Cegléd szakaszát

A beruházásnak köszönhetően akár 10 perccel gyorsabban juthatnak el az autósok az M0-tól Ceglédre. A menetidő csökkenés mellett biztonságosabb és magasabb szolgáltatási színvonalú utat használhatnak mától a közlekedők.

A 4. sz. főút az Alföld első számú közlekedési tengelye, hazánk egyik legforgalmasabb főútja. Magyarország Európai Unióhoz történő csatlakozása a gazdasági kapcsolatok megélénkülését és az áthaladó tranzitforgalom jelentős növekedését eredményezte. A főút a megnövekedett átmenő forgalmat – amely elsősorban Nyugat-Európa, az ország nyugati területei, valamint Románia és Ukrajna között bonyolódik le – már nem tudta biztonságosan levezetni. Sajnálatos módon rendszeresen fordultak elő balesetek ezen az útszakaszon. A 2×2 sávos kialakításnak, a fizikailag elválasztott irányoknak és a külön-szintű csomópontoknak köszönhetően ezek száma várhatóan jelentősen csökkenni fog.

Az M4 Üllő és Cegléd közötti szakaszának megépülésével a térség egyes települései (Monor, Monorierdő, Pilis) mentesülnek a 4. sz. főút településeken átmenő forgalmától, annak káros hatásaitól, valamint azokon a szakaszokon, ahol négynyomúsításra került sor, a 110 km/h sebességnek köszönhetően csökkenni fog az elérési idő. Szolnok érezhetően közelebb kerül Budapesthez.

A kivitelezési munkák három évvel ezelőtt kezdődtek. A projekt műszaki tartalma és a kivitelező munkaszervezése lehetővé tette, hogy több szakaszon már ma is megy a forgalom. Az első, 8,2 km-es rész forgalomnak történő átadása, Ceglédbercel és az Üdülői úti csomópont között 2018 augusztusában volt. Ezt követte egy 4,8 km-es szakasz, Cegléd Üdülő úti csomópont és a 311. sz. főúti csomópont között 2019 júniusában, majd még tavaly októberben újabb 3,5 km az M4-311 sz. főút csomópont, valamint az M4-405. főút csomópont környezetében. Ezek a szakaszok a meglévő 2X1 sávos 4. sz. főút átépítését, bővítését és meglévő 2X2 sávos szakaszok felújítását foglalták magukba összesen 14,4 km hosszon.

Albertirsa és Cegléd között elkészült 4 külön-szintű csomópont, egy meglévő felüljáró kiszélesítése és egy meglévő aluljáró felújítása. Mindezek mellett 4 új aluljáró épült, valamint Ceglédnél egy meglévő töltőállomást komplex pihenővé alakítottak át.

A mai napon az első, új nyomvonalon épült 30 km-es szakaszt is birtokba vehetik az autósok. Üllő és Albertirsa között elkészült 5 új külön-szintű csomópont, 11 aluljáró, 3 felüljáró, Pilisnél egy kétoldalú egyszerű pihenőhely. Ezen kívül megépült Pilis város nyugati elkerülő útja is, a 3123 j. út.

A I. építési szakasz (Üllő-Albertirsa) kivitelezését a DUNA ASZFALT Kft. és az EuroAszfalt Kft. végezte, nettó 52.143.121.938 forint értékben, a II. építési szakasz (Albertirsa-Cegléd) kivitelezését a Colas Út Zrt., Colas Közlekedésépítő Zrt. és Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevő, nettó 20.533.818.206 forint értékben.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával valósult meg.

Mi, ecseriek pedig abban bízunk, hogy az M4 autóút átadásával csökken az Ecseren átmenő forgalom. Megszűnik a torlódás az üllői csomópontban. A 31-es útról lehajtó, Budapestre igyekvő autósok, a gyömrőiek, a péteriek, monoriak gyorsan bejuthatnak a fővárosba az új úton.


(2020. február 7.)


Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár

Pogácsás Tibor, a Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára

Dr. Szűcs Lajos országgyűlési képviselő






honlapkészítés: dupai