Megvette a UPC-t a Vodafone – a szolgáltatás minőségének javulását várják a tulajdonos-váltástól

Az Európai Bizottság jóváhagyta a Liberty Global (a UPC tulajdonosa) magyar, német, cseh és román leányvállalatainak eladását a Vodafone részére. Robert Redeleanu a UPC Magyarország és Lengyelország vezérigazgatója szerint ez egy rendkívül pozitív hír Magyarország számára, hiszen az ügyfeleknek és a magyar gazdaságnak egyaránt előnyére válik az integrált és teljes mértékben egyesített vállalat megszületése. Az üzleti és a lakossági ügyfelek a szolgáltatások szélesebb kínálatát élvezhetik majd, magasabb minőségben.

Az új egyesített vállalatnak méretéből adódóan még több lehetősége lesz megvalósítani azokat a beruházásokat, amelyek eredményeként további, az ügyfelek javát szolgáló, új generációs vezeték nélküli, televíziós és szélessávú szolgáltatások jöhetnek létre. Mindez egészséges versenyhelyzetet teremt a piacon és a szereplők körében tovább fokozza a beruházási hajlandóságot.

A megállapodás hivatalos lezárásáig még hátra van néhány hét, ez alatt az idő alatt pedig mindkét vállalat külön és önállóan működik.

A tranzakció hozzájárul majd a gigabites szélessávú internet és az 5G hálózat további elterjedéséhez, és annak a kormányzati célnak a megvalósításához, hogy Magyarországot a digitalizáció élvonalába állítsa Európában és szerte a világon.

Ecseren 1992. és 1994. között épült ki a vezetékes telefonhálózat. Addig bizony főleg csak a középületekben volt kézi kapcsolású telefon. A mai fiataloknak már elmagyarázni is nehéz, hogy abban az időben "kurblis" készüléken először fel kellett hívni az ecseri/maglódi postát, és onnan kapcsolták a kívánt számot, sokszor órák múlva. Ha bezárt a postahivatal, akkor a telefonszolgáltatás sem igazán működött. Sokszor a segélykérés, mentő hívása is gondot okozott. A Tanácsházán CB rádiót (ha tudja még valaki mi az) szereltek fel, hogy legalább baj esetén segítséget tudjanak hívni.

A Községi Önkormányzat és a lakosság összefogásával a 90-es évek elején épült telefonhálózat. A lakosoknak vonalanként 45.000-Ft-ot kellett befizetni, ami akkor jelentős összeg volt. Több havi fizetésnek felelt meg. Igaz a beruházás végén, 1994-ben ennek jó részét visszakapták a befizetők, akiknek végül 19.000-Ft-ba került egy vonal. Az Önkormányzat hitelt is felvett a beruházás finanszírozására, svéd támogatási alapból. Ez máig az egyetlen hitelfelvétel volt az Ecseri Önkormányzat működésének történetében. A svéd hitel is az oka annak, hogy Ericsson rendszerű telefonközpontot telepítettek a Széchenyi utcába.

A 29-es telefonkörzet hálózatát a Monor Telefon Társaság üzemeltette, amely akkor amerikai tulajdonban volt. Később építették ki a kábeltelevízió és internethálózatot.

A hálózat ezután került a UPC tulajdonába. A 29-es körzetet a szolgáltató nem fejlesztette, így lemaradt a konkurens cégektől, akik később már modernebb hálózatot építettek ki Ecseren is. A Telekom és a Digi elérhető a település nagy részén, nem beszélve a vezeték nélküli szolgáltatásokról. A UPC külön kezelte a 29-es telefonkörzetet, más szolgáltatásokat kínált, más áron, mint egyéb szolgáltatási területein. Ebből azután felügyeleti eljárás is keletkezett, és sokan elpártoltak tőlük, különösen a lassú és megbízhatatlan internet miatt. A UPC nem tud olyan sávszélességet biztosítani itt, a régebben épült vezetékhálózata miatt.

Reméljük a váltás korszerűbb szolgáltatásokat hoz a jövőben településünkön.

Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Erős felelősségtudattal rendelkező vállalatként a UPC Magyarországgal való egyesülésünk célja, hogy még több magyar ember élvezhesse gigabit képes hálózatainkon keresztül magas minőségű, digitális szolgáltatásainkat. A továbbiakban is Magyarország megbízható partnere szeretnénk maradni, inspiráló újdonságokat és a szolgáltatások teljes skáláját kínálva lakossági és vállalati ügyfeleink számára. A növekedés során biztosítani fogjuk, hogy mindez fenntartható módon történjen. Teljes csapatom és jómagam is elkötelezettek vagyunk Magyarország nagyszerű digitális jövőjének építésében.”


Amanda Nelson a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója

honlapkészítés: dupai