Új tájékoztató elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban

A tájékoztató segítséget nyújt a lakosság számára az elektronikus ügyintézés megismeréséhez, egyben a vállalkozások ügyintézőinek is segítséget nyújt az ügyindítással, egyenleg lekérdezéssel, ügykövetéssel kapcsolatban érkező kérdések megválaszolásához.

ÜGYINDÍTÁS
2019. január 1. napjától, gazdálkodó szervezetek számára, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.
A Cégkapun keresztül történő űrlap beküldésre jogosult:
• elsősorban a cég törvényes képviselője, aki a tárhely szolgáltatást regisztrálta,
• illetve bármely olyan KÜNY (Ügyfélkapu) tárhellyel rendelkező magánszemély, akit erre a képviselő feljogosított.
Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:
• „A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”
Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.
• „A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”
Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve.
• „A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!
Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került, a Cégkapu Tárhelyen.

EGYENLEG LEKÉRDEZÉS
A személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.
Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele ) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában, és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) az lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezési jogosultság a képviseletnél jelölt legyen.

ŰRLAP MÁSOLATOK
A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban illetve csatolmányainál az űrlap xml állomány is megtalálható.
A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.
Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu Tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás).
Az igazolás jelenleg a következő címen érkezik a beküldő tárhelyére "Átvételi értesítő (Feladó: ASPONALLO, Dokumentum: ASP -{Érkeztetőszám 16 karakter}- Címzett: {Címzett neve} -{Pontos beérkezés dátuma: éééé.hh.nn. óó.pp.mm formátumban } ). Az űrlapmásolat feladója a TESZT - Magyar Államkincstár ASP Központ gépi 1 (ASPONALLO) Hivatali Kapu.

Ecseri Polgármesteri Hivatal

honlapkészítés: dupai