Az M0 autóút és az átmenő forgalom

Ecser belterületén áthaladó autók számának alakulásában több szakasz figyelhető meg. Az M0 autóút elkészülte előtt az M5 autópályától kezdődően a gépjárművezetők olyan útvonalat választottak, amely a településeken át biztosította számukra az M3 autópálya elérését. A Gyál – Vecsés – Ecser – Maglód – Pécel – Isaszeg – Gödöllő útszakasz óriási terhelést kapott. A helyzet az M0 építése alatt tovább romlott. Talán van, aki emlékszik rá, hogy egy-egy vasúti szerelvény áthaladása alatt milyen nagy sorok torlódtak fel. A Zrínyi utcai vasúti átjáróhoz várakozók megtöltötték a Zrínyi, a Széchenyi utcát és a Templom előtt állt az utolsó gépkocsi.

Az M0 autóút átadása után szinte eltűnt az átmenő forgalom Ecser belterületéről. Ezt a kiváló állapotot törte meg az a rendelkezés, amely az M0 egyes szakaszait útdíjassá minősítette. Hangsúlyozzuk: egyes szakaszait, mert ez a köztudatba úgy ment át, mintha az egész autóúton fizetni kellene. Sokan nincsenek tisztában pontosan a fizetős és az ingyenes szakaszok elhelyezkedésével. Írásunkkal nekik szeretnénk segíteni, nem titkolván, hogy ezzel is arra sarkaljuk a gépjárművezetőket: vegyék igénybe az autóutat.

A hatályos rendelet szerint az M0 autóút alábbi szakaszait lehet díjmentesen használni:
- az 1. számú főút és az M5 autópálya közötti szakasz,
- az M4 autóút (4. számú autóút jelzés) és az M3 autópálya közötti szakasz,
- Megyeri híd (a 2. számú főút és a 11. számú főút közötti szakasz),

Itt kell megemlíteni, hogy az M0 – M3 közötti
- az M31 autópálya is díjmentes.

Tehát az Ecsert elkerülő szakasz is díjmentes.

Jelenleg azt láthatjuk, hogy nagyközségünkben – különösen csúcsidőben – folyamatos kocsisorok haladnak át. Ez természetesen jellemezően átmenő forgalom. Reggelente Maglód irányából érkeznek sokan, délután és este megfordul az irány. Sokan költöztek a környező településekre, akiknek munkahelyük a fővárosban található. Ezáltal ismét növekedett a forgalom.

Az autópálya-matricák ára 2018-ban nem változott. Korábban bevezetésre került a megyei matrica, melynek éves díja 5.000-Ft. Nem állítunk valótlant, ha azt mondjuk, hogy az évi ötezer forintnál több plusz üzemanyagot fogyaszt egy átlagos személygépkocsi a településeken áthajtva, gyakori fékezésekkel, várakozásokkal, lecsukott sorompó előtti álldogálással.

A témával kapcsolatban sok hasznos információt találnak az
utdij.hu
oldalon.


honlapkészítés: dupai