Panasza van? - Segítünk!

Figyelmükbe ajánljuk a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal országos kampánya keretében megjelent fogyasztóvédelmi kiadványokat.

A felhasználóváltással, valamint a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos tudnivalókra hívja fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal „Panasza van? Segítünk!” sorozatának 3. és 4. része.

A Hivatalhoz érkező megkeresésekből kiderül, hogy a legtöbb fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy milyen teendői vannak a felhasználóváltás során, és azt is kevesen tudják, milyen lehetőségeik vannak akkor, ha nehézséget okoz a rezsi kifizetése.

Mit kell tennünk, ha új lakásba költözünk és a közműveket át kell íratni? Mi a teendőnk, ha nehéz helyzetbe kerültünk és nem tudjuk fizetni a rezsinket? A Legújabb kiadványaiban a MEKH ezekre a kérdésekre ad közérthető válaszokat a fogyasztóknak.

Felhasználóváltás

A villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkezett változás bejelentése jogszabályi kötelezettség. A vitás ügyek sokszor abból adódnak, hogy az adásvétel, bérbeadás vagy költözés során a fogyasztók megfeledkeznek a változások bejelentéséről a szolgáltató felé. A „Jelentse be időben! Tájékoztató a felhasználó-változásról” című kiadványunk célja, hogy felhívja a figyelmet a változásbejelentés fontosságára, annak módjára és elmaradásának következményeire. Fontos tudni, hogy a bejelentés elmulasztása szerződésszegésnek minősül, amelynek következménye kártérítés, kötbér vagy kikapcsolás is lehet. A MEKH kiadványa egy változásbejelentéshez használható formanyomtatványt is tartalmaz, amely megkönnyíti az ügyintézést.

Védendő fogyasztók

Nehézséget okoz a rezsiszámlák kifizetése? Olyan szociális helyzetbe került, amikor szükség lehet a védendő fogyasztókat megillető kedvezményekre? A „Különleges bánásmódban részesülő fogyasztók – Tájékoztató fizetési nehézségek esetére, illetve védendő fogyasztóknak” című kiadvány abban segít eligazodni, hogy ilyen esetekben milyen lehetőségeink vannak. A tájékoztató részletesen ismerteti a védendő fogyasztók jogait és kötelezettségeit, valamint útmutatást nyújt abban, hogy ki, mikor és milyen módon kérheti a védendő fogyasztói státuszt.

A „Panasza van? Segítünk!” kiadványsorozat célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelve a fogyasztók tudatosságát és megelőzve ezzel a vitás helyzeteket.

A füzetek elérhetőek a

http://www.mekh.hu/tajekoztato-fuzetek-a-felhasznalovaltasrol-es-a-vedendo-fogyasztoi-statuszrol
oldalon

MEKH.HU


honlapkészítés: dupai