Önkormányzatunk átvette a vasúti megállóhely kezelését

Az ecseri lakosok utazási körülményeinek javítása érdekében a Nagyközségi Önkormányzat átvette a vasúti megállóhely kezelését a Magyar Államvasutaktól.

Hosszú tárgyalási folyamat ért véget a napokban, mikor a január 29-i testületi ülésen az ecseri önkormányzati képviselők úgy döntöttek: átveszi a település a vasúti megállóhely kezelését. Ettől a döntéstől a kulturáltabb viszonyok kialakítását várják.. A peron és az épület fenntartását az önkormányzati tulajdonú Ecseri Kommunális Szolgáltató Kft. végzi. Első lépésként máris megnyitották a korábban bezárt várótermet.
A MÁV évente 1.600.000-Ft-ot ad az önkormányzatnak az önként vállalt feladat ellátásáért.


Jegyzet:
Az előző években – és nem is olyan régen – még éjjel – nappal dolgozott személyzet az ecseri megállóhelyen. Azután a pénztár nyitvatartási ideje egyre csökkent, majd végleg bezárt. A MÁV két jegykiadó automatát telepített Ecserre, amelyek még nem nyerték el az utazóközönség szimpátiáját gyakori meghibásodásaik, a nehezen kezelhető menü, és a rosszul látható képernyő feliratok miatt.

A MÁV a 120-as vasútvonal felújítása során újjáépítette a peront, majd a jegypénztár épületét is. Az Önkormányzat eddig is sokat tett azért, hogy a megállóhely viszonylag szebb képet mutasson az ide érkezők és az innen indulók számára. Gyakran vágták a helyhatóság munkásai a gazt, szemeteseket telepítettek, a vasúti feljárókat síkosság-mentesítették. De a helyi civil szervezetek is kivették a részüket a munkákból. A Nyugdíjas Klub tagjai évente kétszer összeszedték a hulladékot, a váróterem épületét elcsúfító graffitiket pedig a Polgár Egyesület elnöke, Hosszú Mihály tüntette el. Ehhez újra kellett festenie az egész épületet.

Az önkormányzat tavaly biztonsági kamerákat szeretett volna saját költségén telepíteni a megállóhelyre, de a vasút szakemberei olyan feltételeket írtak elő, amelyek jelentős költségnövekedést okoztak volna. Ezeket már a község nem vállalta fel.

A MÁV már évekkel ezelőtt ajánlatot tett a megállóhely kezelésének átadására. Akkor a tárgyalások a peron csúszásmentesítésének kérdésében akadtak meg. Vita tárgyát képezte a peronon tevékenykedő személyzet oktatása is. A vasút azonban egyre csökkentette az Ecseren elérhető szolgáltatásait. Az utolsó csepp a pohárban a váróterem bezárása volt. Ezért az önkormányzat nem látott más lehetőséget, csak magára vállalni a kezelést az átlagosan naponta itt megforduló 887 utas érdekében.

Mivel a vasúti épület, a peron most már nemcsak jelképesen a miénk, kérjük az utasokat, hogy még inkább ügyeljenek a váróterem és a környék tisztaságára, épségére.


honlapkészítés: dupai